Desperta!

10.11.2013 – Crònica d’un diumenge al matí:

5:30h. Sona el despertador. Estic profundament adormida i em quedaria més estona al llit (evidentment), però he quedat amb un amic per anar a fer fotos de la sortida del sol. La Brownie, la meva gata, em mira des del llit i aquest cop, no em segueix al lavabo. Deu pensar que encara és massa d’hora!

6:00h. Estic feta un sac de nervis. Les fotos són pel Despierta! d’ Álvaro Sanz, i per tant no es poden fer un altre dia. Hem escollit anar al Parc Güell i, tot i saber del cert que podrem accedir, no les tinc totes. Tinc un munt de dubtes, és el meu segon cop que fotografio sortides de sol i el primer va ser nefast. Ens vam deixar el més important: el trípode. Ara ho tinc tot preparat. I si el meu amic em truca que no ve? Sortirà el sol?

6:15h. “Whats” del meu amic que està a sota de casa, esperant-me amb el cotxe. Tot i ser d’hora, no parem de xerrar de com volem fer les fotos i dels consells que hem llegit per fer-les.

6:30h. Entrem al Parc Güell. Anem cap a la plaça i flipem! Davant nostre s’extén la ciutat, encara adormida i amb les llumetes fent pampallugues. Penso: m’és igual si no em surt cap foto bona, amb aquest espectacle em dono per satisfeta. Tinc Barcelona als meus peus! I el Parc Güell quasi per mi!

6:45h. Muntem el trípode i anem fent proves i tirant fotos. De tant en tant, passa alguna persona fent footing o passejant el gos.

7:30h. Pujem a Les 3 Creus i fem panoràmiques de la ciutat. És un matí amb núvols baixos, i sabem que no veurem el sol; però el cel es va omplint de diferents colors: rosa, vermell, taronja, blau fort.

7:45h. Aprofitem a fer les típiques fotos al Parc Güell sense tenir cap turista empipant. No ens caldrà treure amb el Photoshop caps, braços o cames d’anglesos, alemanys o japonesos (per dir-ne alguns).

8:30h. Tornem al cotxe i baixem a casa. Compro uns croissanets pel Marc i li dono les gràcies al meu amic per haver-me acompanyat a aquesta aventura.

8:45h. Em trobo en un dilema: dormir o no dormir?… DORMIR! Em poso al llit i, arraulida a la Brownie i al Marc, m’adormo un parell d’horetes més. ;)

Aquell mateix vespre em vaig adonar que només valien 3 fotos de les 219 que havia tirat. Algunes d’elles, malgrat haver fet servir el trípode estaven mogudes (el disparador!). Vaig editar-les i dilluns vaig enviar-li la que més em va agradar (aquesta primera que veureu).

Ara, esperar a veure els “despertars” de tots els fotògrafs que es van animar a fer-ho.

Us deixo amb el meu despertar al Parc Güell! (premeu la foto per fer-la gran). Gràcies, Álvaro, per fer-me llevar del llit aquell matí!

PS: val la pena entrar “d’amagatotis” al parc i veure sortir el sol ;)

* * *

10.11.2013 – Crónica de un domingo por la mañana:

5:30h. Suena el despertador. Estoy profundamente dormida y me quedaría un rato más en la cama (evidentemente), pero he quedado con un amigo para hacer fotos al amanecer. Brownie, mi gata, me mira desde la cama y ésta vez, no me sigue al lavabo. Debe pensar que es demasiado temprano!

6:00h. Soy como un saco de nervios. Las fotos son para el Despierta! de Álvaro Sanz, y por lo tanto no se pueden hacer otro día. Hemos escogido ir al Parc Güell y, aun sabiendo del cierto que podremos acceder, no estoy tranquila. Tengo un montón de dudas puesto que es mi segunda vez que hago fotos al amanecer, y la primera vez fue nefasta. Nos dejamos lo más importante: el trípode. Hoy lo tengo todo preparado. ¿Y si mi amigo me llama para decir que no viene? ¿Saldrá el sol?

6:15h. “Whats” de mi amigo que me espera debajo de casa, en el coche. Aun siendo temprano, no paramos de hablar de cómo haremos las fotos y de los consejos que hemos leído de cómo hacerlas.

6:30h. Entramos en el Parc Güell. Vamos hasta la plaza y ¡flipamos! Delante nuestro se extiende la ciudad aun dormida y con las luces parpadeando. Pienso: me da igual si no me sale ninguna buena foto, con este espectáculo me doy por satisfecha. ¡Tengo Barcelona a mis pies!¡Y el Parc Güell casi para mi!

6:45h. Montamos el trípode y vamos haciendo pruebas y tirando fotos. De vez en cuando, pasa alguien haciendo footing o paseando el perro.

7:30h. Subimos a Les 3 Creus (cruces) y hacemos panorámicas de la ciudad. Es una mañana con nubes bajas y sabemos que no veremos el sol; pero el cielo se va llenando de diferentes colores: rosa, rojo, naranja, azul fuerte.

7:45h. Aprovechamos para hacer las típicas fotos al Parc Güell sin turistas molestando. No hará falta sacar con el Photoshop cabezas, brazos o piernas de ingleses, alemanes o japoneses (por decir algunos).

8:30h. Volvemos al coche y bajamos a casa. Compro unos croissanitos para Marc y le doy las gracias a mi amigo por acompañarme en esta aventura.

8:45h. Me envuelve un dilema: ¿dormir o no dormir?… DORMIR! Me meto en la cama y, acurrucada entre Brownie y Marc, me duermo un par de horas más. ;)

Esa misma noche me di cuenta que sólo valían 3 fotos de las 219 que había hecho. Algunas de ellas, aunque estaba hechas con trípode, estaban movidas (el disparador!). Las edité y el lunes mandé la que más me gustó (la primera que veréis).

Ahora a esperar ver los “despertares” de todos los fotógrafos que se animaron a hacerlo.

Os dejo con mi despertar en el Parc Güell! (clica la foto para hacerla más grande). ¡Gracias, Álvaro, por hacerme madrugar ésa mañana!

PS: vale la pena entrar “a escondidas” al parque y ver el amanecer ;)

{L'albada i Gaudí}

{Barcelona en llumetes}

{quan la ciutat desperta}

{Colors de matinada

{El cel desperta}

Anuncis

Deixa un comentari

